Τρίτη, 6 Ιουνίου 2017

ΒΟΜΒΑ ΣΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:Δείτε τι συμβαίνει...

Με τέσσερα νέα κριτήρια θα υπολογίζονται τα Τέλη Κυκλοφορίας
2018 όπως αποκάλυψε η εφημερίδα «Ειδήσεις» τα οποία περιλαμβάνουν τον κυβισμό, την παλαιότητα, την τιμή αγοράς αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Σήμερα τα Τέλη Κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, την παλαιότητα και τις εκπομπές ρύπων. Επομένως το νέο δεδομένο στον υπολογισμό των Τελών Κυκλοφορίας 2018 αφορά στην τιμή αγοράς.

Ο νέος τρόπος υπολογισμού αναμένεται να οδηγήσει σε αυξήσεις των ποσών σε περίπου 1,8 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ενώ αντίθετα θα οδηγήσει σε μειώσεις των ποσών καταβολής σε περίπου 1,7 εκατ. οχημάτων!

Ωστόσο εγκυμονεί ο κίνδυνος να καταγραφούν πάρα πολλά λάθη στον τρόπο υπολογισμού καθώς από την μία μεριά έχουμε τα παλιά αυτοκίνητα που θεωρητικά ο συντελεστής παλαιότητας θα μειώνει το ύψος των Τελών Κυκλοφορίας αλλά από την άλλη μεριά οι εκπομπές ρύπων που μπορεί να αυξάνουν το τελικό ποσό πληρωμής δεν υπάρχουν.

Αν πάλι στα πολύ παλιά οχήματα που δεν υπάρχουν οι εκπομπές ρύπων διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς αλλά μειωθούν τα ποσά λόγω παλαιότητας τότε από κάπου θα πρέπει να καλυφθούν οι απώλειες που θα δημιουργηθούν στα έσοδα του Προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το έλλειμμα που είναι πιθανό να δημιουργήσουν τα παλιά οχήματα είναι πολύ πιθανό να καλυφθούν από τα νεότερα, πιο καθαρά και ακριβά αυτοκίνητα.

Ειδικότερα πάνω από 1,7 εκατ. αυτοκίνητα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13 έτη, δηλαδή η πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους έχει εκδοθεί πριν το 2004. Αντίστοιχα πάνω από 1,8 εκατ. οχήματα έχουν 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2005 εκ των οποίων μόλις 500.000 έχουν κυκλοφορήσει την τελευταία πενταετία.

Αν λοιπόν μειωθούν τα Τέλη Κυκλοφορίας σε 1,7 εκατ. οχήματα τότε είναι δεδομένο ότι θα επιβαρυνθούν τα υπόλοιπα 1,8 εκατ. αυτοκίνητα με επιπλέον χαράτσια ώστε ο τελικός λογαριασμός να είναι κοντά στα έσοδα που θα αναγράφει ο Προϋπολογισμός.

Για αυτό τον λόγο, εκτιμούν στελέχη της αγοράς, το οικονομικό επιτελείο επιδιώκει να εισάγει τον συντελεστή της αξίας αγοράς στον τρόπο υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας ώστε οι ιδιοκτήτες των ακριβών αυτοκινήτων να πληρώνουν πολύ υψηλά Τέλη Κυκλοφορίας.

Ωστόσο κανείς δεν μπορεί με βεβαιότητα να υπολογίσει τις απώλειες που σημειώνουν οι αξίες αγοράς σε ένα αυτοκίνητο που έχει κυκλοφορήσει ακόμη και μόλις ένα μήνα ή χειρότερα μετά από 2 ή 3 χρόνια κυκλοφορίας.

Επίσης τις τελευταίες ημέρες η περίφημη επιτροπή για την φορολογία στα αυτοκίνητα πραγματοποιεί μπαράζ επαφών με τελωνειακούς και εκτελωνιστές ώστε να αποφασίσει αν θα πραγματοποιήσουν αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης αλλά και στη διαδικασία εκτελωνισμού των οχημάτων ενώ παράλληλα εξετάζει να αλλάξει και οι παράλογες προϋποθέσεις σύμφωνα με τις οποίες αλλάζουν τα Euro στα αυτοκίνητα και ειδικότερα πολλά αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 στην Ελλάδα «βαφτίζονται» Euro5! 
voicenews.